Löytyykö tälle asialle todisteita?

Kysytty

Löytyykö tälle asialle todisteita?
Suomen salattu historia
Suuri ja mahtava Suomen kuningaskunta https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/sammynyman/162149-suomen-salattu-histor…

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on pseudohistoria. Viihteellistä tosin. Tutkija Reima Välimäki kumoaa Suomen muinaiset kuninkaat. Linkki Turun sanomien artikkeliin.

Turun yliopistossa on tehty tutkimusta pseudohistorian leviämisestä verkossa. Linkki koontisivulle

Inkeri Koskisen kirja Villi Suomen historia antaa lisätietoa aiheesta aiheeseen.

5 ääntä

Kommentit

Välimäen linkki on maksumuurin takana. Jokatapauksessa DNA -tutkimus ei valehtele, oli asiat miten tahansa.

Vaan eipä ollut Välimäellä mitään todisteita, vain väitteitä. DNA-tutkimukset alkavat osoittaa mielenkiintoisia asioita historiasta, joita ei ole tähän asti edes tiedetty.

Jatkolukemiseksi voi suositella alkuperäisessä vastauksessa mainittua Koskisen kirjaa. Se on yli 300 sivua pitkä ja käsittelee hyvin laajasti ja perusteellisesti mm. nimenomaan sitä, miksi väite "todisteita ei ole" ei tässä pidä paikkaansa.