Löytyykö runoa, jossa seuraava alku; (ja) kun aika menee umpeen se aika jonka sait ei jatkoaikaa jatkoja. Minä unohdan nämä kirotut odotuksen päivät, viikot,…

Kysytty

Löytyykö runoa, jossa seuraava alku; (ja) kun aika menee umpeen se aika jonka sait ei jatkoaikaa jatkoja. Minä unohdan nämä kirotut odotuksen päivät, viikot, kuukaudet ja vuodet....

Runo päättyy ; sillä sinä et armahtanut, et ojentanut kättä tarvitsevalle. Sillä se kurja sieluriepu olisi tullut ihmiseksi, aikuiseksi - ei ainoastaan vuosissa.

En tiedä onko Aulikki Oksasen vai kenen runo?

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä siteeratut säkeet kuuluvat Arja Tiaisen runoon Naisen alemyynti, joka ilmestyi alun perin vuonna 1977 julkaistussa kokoelmassa Saatanan tytär.