Löytyykö pk-seudun kirjastoista kirjaa, jossa on vuodenaikoihin ja erityisesti kuukausiin liittyviä sanontoja, tai aforismeja?

Kysytty

Löytyykö pk-seudun kirjastoista kirjaa, jossa on vuodenaikoihin ja erityisesti kuukausiin liittyviä sanontoja, tai aforismeja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista kirjoista voisi olla apua:

Kustaa Vilkuna: Vuotuinen ajantieto : vanhoista merkkipäivistä sekä kansanomaisesta talous- ja sääkalenterista enteineen -  käsittelee merkkipäiviä, kansanperinteitä, ja niihin sekä vuodenaikoihin liittyviä eri uskomuksia, juhlia ja sananparsia

Jouko Hautala: Vanhat merkkipäivät - sisältää tarinoita ja sananparsia vanhoista ajankiertoon liittyvistä uskomuksista ja tavoista

Antto Laiho: Vanhan kansan merkkipäivät - sisältää myös ajankuluun ja vuodenkiertoon liittyviä uskomuksia, ennustuksia ja sanontoja

Arto Manninen: Rakasta : aforismeja, runoja ja pohdintoja vuoden jokaiselle kuukaudelle