Löytyykö mitään kirjallista tietoa siitä, että Jarno Saarinen harrasti taitoluistelua ennenkuin siirtyi järeämmille kentille. Muistan hänet erittäin hyvin…

Kysytty

Löytyykö mitään kirjallista tietoa siitä, että Jarno Saarinen harrasti taitoluistelua ennenkuin siirtyi järeämmille kentille. Muistan hänet erittäin hyvin Turun urheilupuistossa tekemässä komeita hyppyjä mustat kaunoluistimet jalassa. Lähes aina hänet nähdessäni hän oli yksin. Joskus taisi joku nainen valmentaa häntä. Hän oli erittäin sisukas harjoittelija. Siihen aikaan, n. vuonna 1960 oli täysin poikkeuksellista, että poika taitoluisteli. Ihailin hänen rohkeuttaan. Olen syntynyt samana vuonna kuin Saarinen. Kysyn tätä nyt kun Saarisesta on tehty sarja Ylelle. Kysyn myös siksi, että ainakaan netistä ei tällaista tietoa löydy. Ihmettelen miksi. Nykypäivänä tällainen tieto syventäisi kuvaa Saarisesta ja se katsottaisiin vain meriitiksi.

Vastaus

Vastattu

Jarno Saarisen taitoluisteluharrastuksesta ei löytynyt suoraan mitään tietoa. Saarisesta on kirjoitettu elämäkerta Ikuisesti nuori: Jarno Saarista etsimässä, jonka saatavuustiedot voit tarkistaa Helmet.fi:stä Tieto luisteluharrastuksesta saattaisi löytyä siitä.

Jarno Saarisesta on kirjoitettu tietokirja myös lapsille! Teoksen nimi on Paroni: Jarno Saarisen elämä. Tarkista saatavuus Helmet.fi:stä

0 ääntä

Kommentit

Saarisen patsaan paljastustilaisuuteen vuonna 2017 tehdyssä lehtisessä mainitaan: "Jarno Saarisen kouluaikoina voimistelunopettaja huomasi hänen kykynsä ja halusi valmentaa häntä kaunoluistelijaksi (nyk. taitoluistelu), mutta moottorit ja moottoripyörät veivät kuitenkin voiton."

https://issuu.com/mattipaukkonen/docs/1_jarnon_stoori_fin_ok