Löytyykö mistään vanhaa ( 70-luvun) lasten kuvakirjaa muistaakseni nimeltään "Puhelinkirja" tai "Puhelin". Kirja oli ulkomuodoltaan puhelimen muotoinen. Kirja…

Kysytty

Löytyykö mistään vanhaa ( 70-luvun) lasten kuvakirjaa muistaakseni nimeltään "Puhelinkirja" tai "Puhelin". Kirja oli ulkomuodoltaan puhelimen muotoinen. Kirja alkaa sanoin: "Kahvi on nyt valmista, vain kahvileipää puuttuu, soita kysy leipurilta, muuten vieraat suuttuu"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puhelimen muotoista kuvakirjaa, jossa olisi mainittu teksti, ei ole löytynyt. Onko tuttu jollekulle Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun seuraajalle? Kornei Tsukovski on julkaissut lasten kuvakirjan Puhelin, jossa on runomuotoinen teksti, mutta etsittyä tekstin pätkää siitä ei löydy eikä kirja ole puhelimen muotoinen.