Löytyykö mistään kirjasta tietoa / kertomuksia Henry Jamesin ja Constance Fenimore Woolsonin ystävyydestä? Vivian Gornick kertoi heistä uutuudessaan ja lukisin…

Kysytty

Löytyykö mistään kirjasta tietoa / kertomuksia Henry Jamesin ja Constance Fenimore Woolsonin ystävyydestä? Vivian Gornick kertoi heistä uutuudessaan ja lukisin mielelläni lisää.

Vastaus

Vastattu

Seuraavissa kirjoissa käsitellään Woolsonin ja Jamesin suhdetta:

- Lyndall Gordon; A Private Life of Henry James

- Emma Tennant; Felony

- David Lodge; Kirjailija, kirjoittaja

- Colm Toibin; Mestari

- Elizabeth Maguire; The Open Door

Näistä Colm Toibinin The master löytyy Helmet-kirjastoista englanniksi ja ruotsiksi https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__SColm%20Toibin%20The%20mast… .