Löytyykö laulua sanoille jotka alkaa: Kaunis Argentiina, elää tammikuuta öin lämpimin. Kaunis on Maria, nuori vaimo Pedro Conzalesin. Jos juntta hallitsee…

Kysytty

Löytyykö laulua sanoille jotka alkaa: Kaunis Argentiina, elää tammikuuta öin lämpimin. Kaunis on Maria, nuori vaimo Pedro Conzalesin. Jos juntta hallitsee silloin vallitsee rauha Andeilla vuoriston....?

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on "Maria". Sen on säveltänyt Antti Hyvärinen ja sanoittanut Raul Reiman. Maria on "nuori vaimo Pedro Gonzalesin". "Jos juntta hallitsee, silti vallitsee syrjäseudulla rauha". Laulu sisältyy nuottiin "Kootut kotimaiset. 1" (Fazer, 1982; sanat, melodia ja sointumerkit). Laulun on levyttänyt Pirjo Lehti.

Pirjo Lehti: Maria YouTubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=1LTJ9K6snrk