Löytyykö jostakin lähteestä tietoja mitä kemikaaleja turkistarhoilla käytetään jotta kasvatettujen eläinten nahat saadaan turkishuutokauppa-kelpoisiksi?

Kysytty

Löytyykö jostakin lähteestä tietoja mitä kemikaaleja turkistarhoilla käytetään jotta kasvatettujen eläinten nahat saadaan turkishuutokauppa-kelpoisiksi?

Vastaus

Vastattu

Turkistarhauksessa käytetään voimakkaita kemikaaleja. Tässä englanninkielisessä lähteessä on listattu turkistarhauksen eri vaiheissa käytettyjä kemikaaleja.

Braid, PE., "Fur Industry", Encyclopaedia of Occupational Health and Safety, 2011.

https://www.iloencyclopaedia.org/part-xiv-42166/leather-fur-and-footwea…