Löytyykö jostain uusia lasten tai aikuisten runoja vuodenajoista?

Kysytty

Löytyykö jostain uusia lasten tai aikuisten runoja vuodenajoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia poimintoja uusimmista lastenrunoista, joiden aiheena on vuodenajat:

Lastenrunoja vuodenajoista:
Elina Kynsijärvi: Loruja keväästä ja kesästä (2015)
Eppu Nuotio: Kuusivuosi: sarjakuvarunoja (2011)

Lastenrunoja kuukausista:
Tove Jansson: Taikavuosi: runo joka kuukaudelle / teksti Hannele Huovi, kuvat Tove Jansson (2016)
Esko-Pekka Tiitinen: Opri-kissan onnenvuosi (2009)

Lastenlauluja vuodenajoista (sanoituksia voi käyttää runoina):
Soili Perkiö: Lastenhuoneen laulukirja (2016)

Aikuistenrunoja vuodenajoista (82.2):

- Askola, Irja: Pöytä katettu kaikille, 2016 (uskonnon luokassa 24.1)
- Särkiö, Auli: Ruohosinfonia, 2016
- Takala, Tuija: Kierrän vuoden: selkorunoja, 2016 (selkokirjoissa)
- Ruuska, Johanna: Kuovin huuto, 2014
- Hautala, Hannu: Telkän siipien soitto: runokuvia keväästä kevääseen, 2014
(valokuvaluokassa 75.792)
- Pesonen, Anni: Sunnuntaivuosi puutarhassa, 2012 (elämäkertaluokassa 99.1)
- Westerberg, Caj: Yömusta, sileä, 2011
- Salminen, Seija: Vuodet villiinnyttävät tarhani, 2011
- Hyyryläinen, Toivo: Luonto ylistää, 2011
- Sainio, Paula: Auringon hiukset: runoja ja mietelmiä, 2011