Löytyykö joistain kirjoista hyvin tietoa ja kuvia 60-luvun suomalaisista puutarhatyyleistä? Millaisia suomalaiset pihat tyypillisesti silloin olivat ja mitä…

Kysytty

Löytyykö joistain kirjoista hyvin tietoa ja kuvia 60-luvun suomalaisista puutarhatyyleistä? Millaisia suomalaiset pihat tyypillisesti silloin olivat ja mitä elementtejä, kalusteita, kasveja jne. niissä esiintyi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1960-luvulla julkaistuja puutarhakirjoja löytyy jonkin verran. Hämeenlinnan pääkirjaston varastosta ovat lainattavissa mm. kirjat

Lokonen, Pentti: Kaunistamme kotipihaa (Kirjayhtymä, 1966)
Badermann, Elmar: Kaunis piha (Kirjayhtymä, 1969)
Sonesson, Nils: Suuri puutarhakirja 1 ja 2 (Otava, 1961-62)
Puutarhakasvien nimistö (Puutarhaliitto, 1967)

Lisäksi Hämeenlinnan pääkirjaston käsikirjaston varastosta löytyy Kaunis koti -aikakauslehden vuosikertoja 1960-luvulta. Ne sisältävät jonkin verran myös piha- ja puutarha-aiheisia artikkeleja. Käsikirjaston aineisto on käytettävissä kirjaston tiloissa,
se ei ole lainattavissa.

Asuinpaikkasi lähikuntien kirjastoista löytyvät lisäksi esimerkiksi kirjat

Rosenbröijer, Maj-Lis: Pihoja ja puutarhoja, 1968 (Hauhon ja Lammin kirjastoissa)

Fontell, Ingel: Pieni puutarhakirja, 1967 (Hauhon kirjasto)

Iisakkila, Leena: Viihtyisä piha, 1968 (Lahden pääkirjasto)

Kirjojen lähdeluetteloista voit löytää lisää vinkkejä lähdeaineistoksi.