Löytyykö jatkosodan aikana toimineista kenttäsairaaloista historiaa? Lähinnä kiinnostaa KS 16. Onko matrikkelia?

Kysytty

Löytyykö jatkosodan aikana toimineista kenttäsairaaloista historiaa? Lähinnä kiinnostaa KS 16. Onko matrikkelia?

Vastaus

Vastattu

Paras yleiskatsaus sota-aikaisiin kenttäsairaaloihin lienee Mikko Tynin esitelmä Suomen Sotahistoriallisessa seurassa 2017. 16. Kenttäsairaalasta ei vaikuttaisi olevan omaa historiikkia tai matrikkelia, mutta sen asiakirjoja on säilynyt Kansallisarkistossa. Henkilötietoja kenttäsairaalassa palvelleista voisi löytyä esimerkiksi palkka- ja päivärahaluetteloista. Yksiköstä on myös muutama valokuva SA-kuva -palvelussa.