Löytyykö julkaisuja, joissa näytettäisiin valokuvia Taalintehtaan tehtaanjohtajan asunnosta?

Kysytty

Hei,

Löytyykö esimerkiksi Taalintehtaan kirjastosta julkaisuja joissa valokuvin näytettäisiin Taalintehtaan tehtaanjohtajan asunnosta (myöhemmin Wärtsilän edustustila, nykyään pienimuotoinen hotelli Villa Ullmann’s) vuosien takaisia kuvia, muutoksia julkisivussa. Olen ymmärtänyt että aikaisempi pitsihuvilan kaltainen julkisivu on rapattu ja muutettu funkis tyyliseksi valkoiseksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksesta Från Honolulu till Sibirien: Dalsbruk i bilder (2016, s.156) löytyy pieni kuva sekä vanhasta nikkarityylin rakennuksesta (Villan), että myöhemmin restauroidusta Wärtsilän edustushuvilasta. Kirja löytyy Salosta myös suomeksi: Honolulusta Siperiaan : valokuvia Taalintehtaalta (2016).

Vaskissa