Löytyvätköhän ammattimatrikkelit digitaalisina. Että niitä voi lukea kirjastossa?

Kysytty

Löytyvätköhän ammattimatrikkelit digitaalisina. Että niitä voi lukea kirjastossa. Esim. dipl.inssien ja arkkitehtien matrikkeli. Voiko niitä etsiä jostain hakemistosta? Niistä eri alojen matrikkeleista on apua sukutukimukseen.

Vastaus

Vastattu

Kaikkia ammattimatrikkeleita ei löydy digitaalisina. Osan on listattu Sukuhistoria.fi sivuston wikiin. Linkki sivulle.https://www.sukuhistoria.fi/wiki/index.php/Matrikkelit

Muita kannattaa etsiä Finna-haulla, joka kattaa suurimman osan suomenmuseoiden, arkistojen ja kirjastojen aineistosta. Linkki Finna.fi (hakusana matrikkelit, ei rajausta)