Löytyiskikö alla olevalle runolle tekijää. Runo on julkaistu 1940-luvulla Kotiliesi-lehdessä. Uhmaten talven kylmää vastaan, amaryllis on noussut sipulistaan…

Kysytty

Löytyiskikö alla olevalle runolle tekijää.
Runo on julkaistu 1940-luvulla Kotiliesi-lehdessä.

"Uhmaten talven kylmää vastaan,
amaryllis on noussut sipulistaan.
Se kukkeana on kasvanut,
punakeltainen teriö auennut.
Katselen kukkaa ikkunan takaa
mielessäin jälleen toivo vakaa:
kunpa ihminen aukeisi kukkaan,
ettei elämä menisi hukkaan!
Ja taakse majansa ikkunan
hän näkisi kirkkahan kukinnan."

Vastaus

Vastattu

Emme onnistuneet löytämään tekijää kyseiselle runolle. On myös mahdollista että runo on jonkun Kotilieden lukijan lähettämä. Aikoinaan Kotiliedessä saatettiin julkaista lukijoiden nimimerkillä lähettämiä tekstejä. Muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista kyseistä runoa?