Löytyisiköhän kirjaa tai aineistoa jossa kerrottaisiin kapiokirstuista? Tarvitsisin erityisesti koristemaalattujen kapiokirstujen valokuvia. Perinnesuomalaiset…

Kysytty

Hei,

Löytyisiköhän kirjaa tai aineistoa jossa kerrottaisiin kapiokirstuista? Tarvitsisin erityisesti koristemaalattujen kapiokirstujen valokuvia. Perinnesuomalaiset kukkakuviot ja ornamentit olisivat parhaita, mutta miksei myös muut skandinaaviset vastaavat kuviot kävisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossamme on mm. Pohjonen, Raul: Talonpojan aarteita 1700-1900. Rakkaat vanhat tavarat ym. talonpoikaiskulttuuria ja -antiikkia käsitteleviä teoksia.
Keski-Suomen museossa on kattava valokuva-arkisto ja sieltä varmasti löytyy valokuvia ja ehkä saa myös apua tekniikkakysymyksiin.