Löytyisikö teiltä mahdollisesti seuraavia kirjoja elektronisesti tai ihan fyysisessä muodossa? Reicher, S. D., Haslam, S. A., Spears, R. & Reynolds, K. J. …

Kysytty

Hei, Löytyisikö teiltä mahdollisesti seuraavia kirjoja elektronisesti tai ihan fyysisessä muodossa? Reicher, S. D., Haslam, S. A., Spears, R. & Reynolds, K. J. (2012). A social mind: The context of John Turner’s work and its influence. European Review of Social Psychology Dovidio, J. F., Hewstone, M., Glick, P., & Esses, V. M. (Eds.) (2010). The SAGE Handbook of Prejudice, Stereotyping and Discrimination. PART I Verkuyten, M. (2005): The Social Psychology of Ethnic Identity Jasinskaja‐Lahti, I., Liebkind, K., & Solheim, E. (2009). To identify or not to identify? National disidentification as an alternative reaction to perceived ethnic discrimination. Applied Psychology Pettigrew, T. F., & Tropp, L. R. (2006). A meta-analytic test of intergroup contact theory. Journal of personality and social psychology

Vastaus

Vastattu

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelu ei ole kirjasto, jolla olisi oma kokoelma. Kirjoja ja muita aineistoja kannattaa aina etsiä suoraa kirjastojen tietokannoista. Mitään etsityistä ei löydy ainakaan HelMet-kirjastoista, joten kyse lienee ns. tieteellisestä kirjallisuudesta. Sen etsiminen kannattaa aina aloittaa oman oppilaitoksen kirjastosta, jossa myös osataan neuvoa parhaiten. Usein hyvä aloituspiste on Helsingin yliopiston kirjaston HELKA-tietokanta, joka sisältää yliopiston eri laitosten ja pääkirjaston kokoelmatiedot.

Kirjastosta kannattaa tällaisia kysellä myös siksi, että henkilökunta voi asiakkaan kanssa suoraan miettiä eri vaihtoehtoja, kaukolainausta, mahdollista kiirettä jne. Palvelu voidaan siinä tiskillä räätälöidä asiakkaan tarpeisiin. Tällaisessa kysymys-vastaus -palvelussa se ei oikein onnistu.

Heikki Poroila