Löytyisikö Ranskan kuningatar Marie Antoinettesta historiallisiin faktoihin perustuvia tietokirjoja/elämäkertoja suomeksi?

Kysytty

Löytyisikö Ranskan kuningatar Marie Antoinettesta historiallisiin faktoihin perustuvia tietokirjoja/elämäkertoja suomeksi?

Vastaus

Vastattu

Marie Antoinettea käsitteleviä elämäkertoja on ilmestynyt suomen kielellä kolme. Näistä tuorein on vuonna 1989 suomeksi julkaistu Joan Haslipin Marie Antoinette. Aiemmin on käännetty Stefan Zweigin (1935) ja Clara Tschudin (1910) samannimiset teokset.

Marie Antoinettea käsitellään myös näissä kirjoissa:

Barth, Reinhard: Historian suurnaiset (2005)

Paul, Gill: Kuninkaallisia rakkaustarinoita (2016)