Löytyisikö ohjeita kiinteään (pysyvään) laavuun, joka on rakennettu hirsistä?

Kysytty

Löytyisikö ohjeita kiinteään (pysyvään) laavuun, joka on rakennettu hirsistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Hirsirakentamisesta on kirjoitettu hyviä kirjoja, kuten
Risto Vuolle-Apialan Hirsityöt vuodelta 2008,
siitä löytyy myös laavun valmistusohjeet sivulta 92.

Muita hirsityöstä yleensä kertovia kirjoja ovat ainakin:
-Alfred Kolehmaisen Hirsirakentamisperinne vuodelta 1996
-Pekka Hakalinin Rakennan hirrestä vuodelta 1995.

Vuolle-Apialan kirjan saatavuuden voi tarkistaa Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/haku;jsessionid=D819AD68868483D…