Löytyisikö 2000-luvun Ruotsista kertovaa proosakirjaa, ei dekkaria, ei elämäkertaa, vaan jotain nykypäivän elämänmenoa kuvaavaa tavallisten ihmisten elämästä

Kysytty

Löytyisikö 2000-luvun Ruotsista kertovaa proosakirjaa, ei dekkaria, ei elämäkertaa, vaan jotain nykypäivän elämänmenoa kuvaavaa tavallisten ihmisten elämästä

Vastaus

Vastattu

Backman, Fredrik: Kiekkokaupunki. Arvostelijan mukaan "Ruotsalainen pikkukaupunki hengittää jääkiekkoa, mutta juniorijoukkueen tähtipelaajaan kohdistettu rikostutkinta mullistaa koko kaupungin. ”Kiekkokaupunki” on erinomaisesti kirjoitettu fiktiivinen jääkiekkokirja.". Rikostutkinnasta huolimatta ei ole dekkari.

Tom Malmquist: Joka hetki olemme yhä elossa. - Kertomus menetyksestä ja selviytymisestä.

Asko Sahlberg: Yö nielee päivät. - suomalainen kirja, tapahtuu Göteborgissa, ulottuu 2000-luvulle.

Tarkennettu Helmet-haku rajauksin kaunokirjallisuus ja ruotsi ja 2000-luku ei jännitys tuottaa seuraavan tuloksen:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28kaunokirjallisuus%29%20%28Ruotsi%29%20%282000-luku%20-j%C3%A4nnitys%29__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt