Löysin netistä tosi huonosti tietoa Viialan Haihunkosken historiasta. Olisikohan teillä yhtään kattavampia tietolähteitä?

Kysytty

Löysin netistä tosi huonosti tietoa Viialan Haihunkosken historiasta. Olisikohan teillä yhtään kattavampia tietolähteitä?

Vastaus

Vastattu

Viialan kirjastosta sain seuraavanliasen listan:

Tällaista löysin pikaisella haulla

Korkeamäki, Esko

Vanhaa Viiala, Viialan historiaa sanoin ja kuvin. Viialan kunta, 2007

Sisältää mm. Kalle Siimeslehto: Haihunkosken kylän muuttuvat kasvot s. 205-209

Akaan historia 1 - 3

Akaan historia 1. 1954

Haihunkosken kartanon omistajaluettelo vuodesta 1539-

s. 436

Adel, Vadim

Viialan Haihunkoski, elinkeino- ja teollisuushistoriallisen muinaisjäännösalueen inventointi 2003.

Pirkanmaan maakuntamuseo. Kulttuuriympäristöyksikkö. 2003

Adel, Vadim

Viiala. Arkeologinen perusinventointi 1997. Tampereen museot 1997, Maakunnallinen yksikkö.

Haihunkoski s. 30 – 42.

Heiskanen, Jari

Viiala. Rakennetun ympäristön ja kulttuurimaiseman inventointi 2005-2006. Pirkanmaan maakuntamuseo.

Haihunkosken kylä s. 42 – 43.

Alanen, Aulis J.

Sata vuotta teollisuutta Viialassa, 1973.

Pohjasto, Hannu

Muistikuvia Lallinmäestä 1950- ja 1960-luvuilta.

Nämä kaikki ovat saatavissa lainaan tai kaukolainaan PIKI-verkkokirjaston kautta.