Löysin kirjastosta lainaamani kirjan välistä 10 euron setelin. Minulla on ollut sellainen käsitys, että kaikki kirjat tarkastetaan ennen kuin niitä lainataan…

Kysytty

Hei!

Löysin kirjastosta lainaamani kirjan välistä 10 euron setelin. Minulla on ollut sellainen käsitys, että kaikki kirjat tarkastetaan ennen kuin niitä lainataan eteenpäin, onko näin?

Vastaus

Vastattu

Kirjastosta lähteviä ja kirjastoon palautuvia kirjoja ei aina heti tarkisteta. Kirjoista löytyneitä lippuja, valokuvia jne. säilytetään jonkin aikaa kirjaston löytötavaroiden joukossa.