Löysin kirjaston kirjan, jonka lainaustietoja ei kuitenkaan löydy omalta kirjaston tunnukseltani. Mitään palautuksen muistutus- tai myöhästymisviestiä ei…

Kysytty

Löysin kirjaston kirjan, jonka lainaustietoja ei kuitenkaan löydy omalta kirjaston tunnukseltani. Mitään palautuksen muistutus- tai myöhästymisviestiä ei koskaan tullut. Pystyykö kirjan palauttamaan, vaikka sen tiedot ovat kadonneet kokonaan järjestelmästä?

Vastaus

Vastattu

Kirja kannattaa palauttaa lähikirjastosi henkilökunnalle. On mahdollista, että kirjan lainausvaiheessa on tapahtunut jonkinlainen häiriö, jonka vuoksi kirja ei ole rekisteröitynyt järjestelmään. Kirjan tiedot todennäköisesti löytyvät edelleen kirjaston järjestelmästä, tosin se on saatettu merkitä järjestelmään kadonneeksi. Siitä, että lainaus on epäonnistunut, ei koidu sinulle seurauksia.