Löysin kirja nimeltään "Totisesta Kristillisyydestä". Kirjoittaja Juhana Arndt. Kirja on oikea aarre.Kyseistä kirjaa ei saa enään kuin kirjastosta. Laittaako…

Kysytty

Löysin kirja nimeltään "Totisesta Kristillisyydestä". Kirjoittaja Juhana Arndt. Kirja on oikea aarre.Kyseistä kirjaa ei saa enään kuin kirjastosta. Laittaako kirjasto jossain vaiheessa näinkin vanhaa kirjaa myyntiin. Tekstikin on jo himmennyt ja kirjaan on laitettu tarra" Lähivarasto".Jos tämä poistetaan joskus lainasta olisin valmis ostamaan sen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koska uutta painosta ei ole tällä hetkellä myytävänä tästä kirjasta ja kirja on kuitenkin sillä tavalla kysytty, että sitä jatkuvasti edelleen lainataan, ei kirjaa olla poistamassa, vaikka se onkin varsin vanha ja teksti voi olla himmennyt. Vaikka poistaminen joskus tulisikin ajankohtaiseksi, ei poistettavista kirjoista kuitenkaan, ikävä kyllä, ole kirjastoissa otettu varauksia. Varausjärjestelmän hoitaminen olisi liian työlästä, sillä kirjoja kysellään usein ostettavaksi. Mahdollisesti antikvariaateista sen voisi sen sijaan löytää ja ostaa omaksi. Tästä linkistä voi tarkistaa saatavuuden antikvariaattien yhteisestä tietokannasta ja tehdä samlla tilauksen: http://www.antikvaari.fi/ . Ensimmäinen osa näyttäisikin olevan saatavilla. Toinen mahdollisuus on kysyä kustantajalta mahdollisesta uudesta painoksesta.