Löysin kerran englannin kielen historiaa käsitelevän teoksen netistä, mutten löydä sitä enää. Kirjan mielenkiitoinen piirre oli, että se otti esille…

Kysytty

Hei

Löysin kerran englannin kielen historiaa käsitelevän teoksen netistä, mutten löydä sitä enää.

Kirjan mielenkiitoinen piirre oli, että se otti esille anglonormannin kielen vaikutuksen englantiin (se oli mainittu esittelyssä erityisesti). Millään haulla en teosta enää löydä... Voitteko auttaa...?

Asiasanat siis: eng.kielen historia, anglonormanni, keskiaika

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anglonormanneista kertovia kirjoja Finna.fi -tietokannasta:

Hugh M. Thomas (2003): The English and the Normans: ethnic hostility, assimilation, and identity, 1066-c.1220

Douglas, David Charles (2002): The Normans

Legge, Mary Dominica (1963): Anglo-Norman literature and its background

Digitalisoituja, suoraan verkosta luettavia teoksia:

C.H. Haskins (1916) : The Normans in European History

  https://archive.org/details/normansineuropea00haskuoft/page/n6/mode/2up

L.E. Menger (1904): The Anglo-Norman Dialect

   https://archive.org/details/anglonormandial00menggoog/page/n7/mode/2up