Löysin isovanhempieni ja vanhempien korttien ja kirjeiden joukosta käsin musteella kirjoitetun kolmisäkeisen runon 'Rivimies', jossa allekirjoitus Antero…

Kysytty

Hei,
Löysin isovanhempieni ja vanhempien korttien ja kirjeiden joukosta käsin musteella kirjoitetun kolmisäkeisen runon 'Rivimies', jossa allekirjoitus Antero Kajanto.
Mahtaako olla kirjailija Antero Kajannon? Arvelen, että voisi olla 1920-30-luvulta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rivimies-niminen runo löytyy Klaus U. Suomelan toimittamasta runokirjasta (s. 79) Suomalaista urheilurunoa, joka ilmestyi vuonna 1958.  Runo on Klaus U. Suomelan kirjoittama. Kirjassa on myös Antero Kajannon runoja, mutta ei tämän nimistä.

On mahdollista, että myös Antero Kajannolla on samanniminen runo, mutta ainakaan varastomme hänen yhdestätoista  runokirjastaan sellaista ei löytynyt. Kaikkia hänen laajasta julkaisustaan meillä ei ole:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antero_Kajanto

Hämeenlinnan kirjastossa Suomalaista urheilurunoa -kirjaa ei ole, mutta voit halutessasi pyytää sen kaukolainaksi lähikirjastosi kautta.