Löysin haluamani kirjan, mutta se on eri kunnan kirjastossa, joka on kaukana. Voinko tilata kyseisen kirjan omaan kirjastooni? Jos voin, niin miten?

Kysytty

Löysin haluamani kirjan, mutta se on eri kunnan kirjastossa, joka on kaukana. Voinko tilata kyseisen kirjan omaan kirjastooni? Jos voin, niin miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjastoon voi tilata kaukolainaksi kirjoja, joita ei omassa kokoelmassa ollenkaan ole. Kaukolainapyynnön voi tehdä joko netin kautta kirjaston kotisivuilta http://www.lastukirjastot.fi/kaukolainat
tai ottamalla yhteyttä pääkirjaston tietopalveluun.
Jos kirja on tilattavissa Kuopion Varastokirjastosta, kaukolaina on maksuton, muualta tilattuna se maksaa 5 euroa.