Lompakkoni anastamisen yhteydessä menetin myös kirjastokorttini, joten en pääse esim. HelMetiin tekemään varauksia tai muuttamaan uusia osoitetietojani. Miten…

Kysytty

Hei! Lompakkoni anastamisen yhteydessä menetin myös kirjastokorttini, joten en pääse esim. HelMetiin tekemään varauksia tai muuttamaan uusia osoitetietojani. Miten menetellä? Terveisin,

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koska kortti on varastettu, tärkeintä on sen pikainen kuolettaminen, jotta sitä ei voida käyttää väärin. Olen nyt kuolettanut korttisi, eikä sillä ollut lainoja, maksuja eikä muitakaan selvittämättömiä asioita. Enää sitä ei siis voi käyttää.

Uuden kirjastokortin saat käymällä missä tahansa HelMet-kirjastossa ja esittämällä kuvallisen henkilötodistuksen. Kadonneen tilalle tehtävä uusi kortti maksaa 3 €. Samalla käynnillä saat osoite- ym. tietosi päivitetyiksi.