Linkki maailman runouteen eli Suomen ainoa käännöslyriikan tietokanta. Voitteko panna ihan yksiselitteisen ja rehellisen rastauksen, onko tämä palvelu tuhottu…

Kysytty

Linkki maailman runouteen eli Suomen ainoa käännöslyriikan tietokanta. Voitteko panna ihan yksiselitteisen ja rehellisen rastauksen, onko tämä palvelu tuhottu lopullisesti, vai onko se tulossa uudelleen käytettäväksi? Mihin osoitteeseen (Kirjasampossa ei ole mitään vastaavaa hakumahdollisuutta yksittäisistä runoista)? Minä,päivänä se aukeaa? Ei enää kiertelyä ja ylimalkaisuutta, on odotettu jo yli vuosi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Linkki maailman runouteen-käännöstietokantaa ollaan siirtämässä Kirjasampoon. Työ vie aikaa, eikä meillä täällä Lahden kaupunginkirjastossakaan ole tietoa valmistumisen aikataulusta. Runot tulevat aikanaan osaksi Kirjasampoa. Olemme lisänneet uusia käännösrunoja Kirjasampoon jo nyt kirjallisuusaikakauslehdistä (Parnasso, Tuli & Savu jne). Antologioiden käsittelyyn resurssimme eivät enää riitä.
Kirjasammon Haku-laatikkoon voi kirjoittaa tekijän nimen tai sanoja runon nimestä tai alkusanoista.
Esimerkiksi runon nimi:  Dupleksi
tai runoilija: Fulton, Alice
tai runon alkusäkeet: Korkealle pyrki henkeni