Linkitysongelmia kotisivuilla: Miten saisin omalta sivultani linkin toisen sivulle johonkin määrättyyn kohtaan (ei etusivulle).

Kysytty

Linkitysongelmia kotisivuilla:
Miten saisin omalta sivultani linkin toisen sivulle johonkin määrättyyn kohtaan (ei etusivulle).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et voi saada omaa linkkiäsi osoittamaan haluamaasi kohtaan toisen tekemillä sivuilla, ellei sivulla satu olemaan valmiiksi ns. ankkureita sopivissa kohdissa. Voit tarkastella haluamasi sivun lähdekoodia, ja jos siellä on sopivassa kohdassa seuraavanlainen HTML-elementti eli ankkuri:
<a name="nimi">tekstikohta</a>, voit tehdä linkin tuohon kohtaan lisäämällä sivun osoitteen loppuun merkin # ja elementin lainausmerkeissä olevan nimen: .../jokusivu.html#nimi.

Katso tarkemmin sisäisistä linkeistä Jukka Korpelan WWW-julkaisemisen oppaasta:
http://www.hut.fi/home/jkorpela/webjulk/1.5.html#sislink