Liha alla, luu päällä. Mikä se on? Tämä kysymys lienee arvoitus.

Kysytty

Liha alla, luu päällä. Mikä se on? Tämä kysymys lienee arvoitus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Se on arvoitus. Suomen kielen arvoituskirjoista löytyi vastaus, se on krapu.

"Liha alla, luu päällä,
kulkee edes,
kulkee taakse,
kaksi sarvea päässä."
= krapu

Ainakin seuraavista lähteistä kyseinen arvoitus ja vastaus löytyy:

Vanhankansan kirja : suomalaiset sananparret, Suomen kansan murteet, suomalaiset arvoitukset. WSOY 1985.

Arvoitukset = Finnish riddles / toim. Leea Virtanen ym. SKS 1977.