Leo ja Leena Siirtola on säveltanyt ja sanoittanut erilaista musiikkia. Netin mukaan Jouko Tekoniemi on kirjannut sävellykset nuoteiksi. Käyttökohteena…

Kysytty

Leo ja Leena Siirtola on säveltanyt ja sanoittanut erilaista musiikkia. Netin mukaan Jouko Tekoniemi on kirjannut sävellykset nuoteiksi. Käyttökohteena kansalaisopisto ja pelimannikerho. Etsin tuotantoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leo Siirtolan sävellyksiä on nuotinnettuna kahdessa julkaisussa. Ensimmäinen niistä on Pelimannin polulta (julkaistu v.1987). Nuotissa on sanat, melodia ja sointumerkit. Toinen on julkaistu v. 2002 ja on nimeltään Hetki kuin timantti : Leo ja Leena Siirtolan lauluja. Nuotissa on sanat, kosketinsoitinnuotinnos ja sointumerkit. Kumpaakin nuottia on saatavilla useammastakin suomalaisesta kirjastosta. Aineistohakuja voi tehdä Frank-monihaku sivustolla (osoitteessa http://monihaku.kirjastot.fi). Mikäli oman kirjastonne kokoelmista näitä nuotteja ei löydy, voitte tehdä kirjastossanne kaukolainapyynnön ja saada näin nuotit käyttöönne.

Lisää tietoa Leo Siirtolasta löytyy mm. Leena Siirtolan kirjoittamasta elämäkerrasta "Leo Siirtola : Lapin pelimanni". Kirjaa on saatavilla useasta Suomen kirjastosta. Lisäksi tietoa löytyy netistä esim. Lappilaisen poulaarimusiikin löytöpisteestä eli "Populappi-sivustolta" (osoitteessa http://populappi.rovaniemi.fi)