Lensin Inarista vesitasolla Kautsasjärvelle viikoksi ja takaisin, Aika oli 1980 luvun puolenvälin vaiheilla. Kukahan mahtoi olla silloin liikennöitsijänä…

Kysytty

Lensin Inarista vesitasolla Kautsasjärvelle viikoksi ja takaisin, Aika oli 1980 luvun puolenvälin vaiheilla. Kukahan mahtoi olla silloin liikennöitsijänä. Muistan, että kyyti maksoi silloin 400 markkaa suunta. Meitä oli 2 henkeä. Yritän paikantaa tuota vuosilukua. Olisiko niin, että Kautsasjärvelle ei ole niin monta lentoa, että lentäjä sen muistaisi, jos on vielä elossa. Havaitsin myös, että aiemmin täysin erämaana olleen Vestojoen varrelle oli rakenteilla pieni "kalamaja", kun Kautsasjärvestä kuljetaan Vestojoen rantaa pitkin alle kilometri etelään. Pari ukkoa sitä nakutteli. Olivat väärällä puolella jokea, joten en ruvennut juttusille. Jotenkin ei minusta sopinut ollenkaan kuvioihin

Vastaus

Vastattu

1980-luvulla Inarissa toimi lentotaxi R Raumala. Lentokapteeni Reijo Raumala ( 23.12.1942 – 23.8.2017) kuljetti poromiehiä, kullankaivajia, kalastajia, virkamiehiä, tutkijoita, turisteja ja monenlaisia kulkijoita erämaahan, tuntureille ja järville sekä vei tavaraa ja ruokaa paikkoihin, joihin muilla kulkuneuvoilla ei ollut asiaa.