Lempikirjani lapsena oli sellainen, jossa muistaakseni peikko varasti värit maailmasta. Kirja muuttui tässä kohtaa kokonaan mustavalkoiseksi. Sitten ehkä kaksi…

Kysytty

Hei,

Lempikirjani lapsena oli sellainen, jossa muistaakseni peikko varasti värit maailmasta. Kirja muuttui tässä kohtaa kokonaan mustavalkoiseksi. Sitten ehkä kaksi lasta lähtivät etsimään värivarasta ja löysivät hänet luolasta, jonka jälkeen värit palasivat kirjaan.
Haluaisin kovasti löytää kirjan uudestaan ja lukea sitä läheisilleni lapsille. Osaisitteko sanoa mikä kirjan nimi mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Petra Szabon Peikonpojan värikätkö (Färgtrollet, suom. Päivi Lankinen, 1993).

Peikonpojan värikätkö Helmet-kirjastoissa