Laulussa ehkä kertosäe tai jotain: "Miks en saisi löytää kivaa poikaa. Kaikki tytöt etsii kivaa poikaa. (joku pojan nimi) tahtoo heilakseni tulla, sitä…

Kysytty

Laulussa ehkä kertosäe tai jotain:
"Miks en saisi löytää kivaa poikaa. Kaikki tytöt etsii kivaa poikaa.
(joku pojan nimi) tahtoo heilakseni tulla, sitä vastaan ei oo mitään mulla."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on Miksen saisi ja sen esittää Brita Koivunen. Laulu on julkaistu singlellä Miksen saisi? / Neiti Sievänen ja minä (Scandia, 1961) sekä samana vuonna EP-levyllä Neiti Sievänen ja minä. Levyjä ei ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta ne voi tilata kuunneltaviksi Kansalliskirjaston kuunteluhuoneeseen, kun äänitepalvelu on jälleen käytössä. Verkossa kappaleen voi kuunnella esim. Spotifyssa.

Kansalliskirjaston Finna: https://kansalliskirjasto.finna.fi/Search/Results?lookfor=%22miksen+saisi%22&type=AllFields&dfApplied=1&hiddenFilters%5B%5D=%23%3A%28%28building%3A0%2FNLF%2F%29+OR+%28building%3A1%2Fhelka%2F339%2F%29%29+NOT+%28building%3A1%2FNLF%2Farto%2F%29&limit=20