Laulun sanoissa on mm. Mulla on mielessä tuulan silmät, Tuulan silmät eikä mitkään muut, mulla on mielessä Tuula huulet, Tuulan huulet kirsikkasuu

Kysytty

Laulun sanoissa on mm. Mulla on mielessä tuulan silmät, Tuulan silmät eikä mitkään muut, mulla on mielessä Tuula huulet, Tuulan huulet kirsikkasuu

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Tuulan sijaan Liisa? Four Catsin Liisa-kappaleessa (kansansävelmä, san. Saukki) lauletaan:

"Meillä on mielessä Liisan silmät, niitä ei voita mikään muu, Meillä on mielessä Liisan huulet, ei ole kellään kauniimpi suu"

Sanoista tulee kovasti mieleen myös Gösta Sundqvistin sanoittama Sinisilmä mansikkasuu, jota ovat esittäneet mm. Leevi and the Leavings ja Aarne Tenkanen:

"Tyttöni sinisilmä mansikkasuu, Kun pääni sinun povellesi painan, Ei huoleta mua murheet eikä mitkään muut --- Ei sytytä mun sydäntäni toisen tytön silmät, Ei suutele mun huuliani toisen suu"