Lasten laulu; ”… aurinko paistaa ikkunan pieleen ja kesä tulee mieleen..”

Kysytty

Lasten laulu; ”… aurinko paistaa ikkunan pieleen ja kesä tulee mieleen..”

Vastaus

Vastattu

Laulu on Yrjö Niemelän Koululaisen kevätmietteitä. Ensimmäinen säkeistö kuuluu:

"Aurinko paistaa ikkunan pieleen, ikkunan pieleen,
ai, ai, pieleen,
aurinko paistaa ikkunan pieleen,
ja kesä tulee mieleen."

Laulussa on kaikkiaan kuusi säkeistöä.

Laulu löytyy laulukirjasta Lapinlasten laulukirja. Kirja on lainattavissa Kokkolan kaupunginkirjastosta.

https://anders.finna.fi/Record/anders.953386?sid=2931176439