Lapsuuteni lempikirjoja oli nuortenromaani, jossa kerrottiin kesästä norjalaisella karjamajalla. Yksi sen henkilöistä oli nimeltään Einar (päähenkilö?)…

Kysytty

Lapsuuteni lempikirjoja oli nuortenromaani, jossa kerrottiin kesästä norjalaisella karjamajalla. Yksi sen henkilöistä oli nimeltään Einar (päähenkilö?). Onkohan kirjan nimi Kesä karjamajalla? Kuka on kirjoittaja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kaiketikin Marie Hamsunin nuortenkirja "Tunturilaakson lapset kotona ja karjamajalla". Yksi kirjan henkilöistä on nimeltään Einar. Teoksesta on ilmestynyt kolme painosta, ensimmäinen vuonna 1943 ja viimeinen vuonna 1976. Teokselle on myös jatkoa, "Tunturilaakson lapset talvipuuhissa" (1947).

https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?PAGE=sbSearch&SEQ=20…