Lapsuuteni lempikirja 70- luvulla oli satukirja, jossa oli monta tarinaa pikkiriikkisistä lapsista. Yhdessä sadussa pojalla oli nasta sängyn alla ja kun hän…

Kysytty

Lapsuuteni lempikirja 70- luvulla oli satukirja, jossa oli monta tarinaa pikkiriikkisistä lapsista. Yhdessä sadussa pojalla oli nasta sängyn alla ja kun hän sitä sormella painoi ja pyörähti ympäri samalla jonkun lorun sanoen kutistui ja siten mahtui kolosesta, jossa asui peukalonkokoinen poika, jonka kanssa ystävystyi.
Yksi oli kastehelmi ja yhdessä tarinassa sormen pituiset sisarukset kävivät luistelemassa hämärässä, ettei heitä nähtäisi. Voi kun löytyisi tämä ihana satukirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja on Astrid Lindgrenin  viehättävä satukirja "Pekka Peukaloinen". Siitä on otettu useampia painoksia.

Ainakin kaksi saduista on julkaistu myös kuvakirjoina : "Hämärän maassa" ja "Kultasiskoni", jonka nimi satukirjassa on "Rakkahin sisko".