Lapsuudesta muistui mieleen laulun pätkä: Ol' kerran vanha, ruma peikko aikoinaan, hän saapui maahan tähän ilmalaivallaan. Ja säärin pitkin loikki se…

Kysytty

Lapsuudesta muistui mieleen laulun pätkä:
Ol' kerran vanha, ruma peikko aikoinaan,
hän saapui maahan tähän ilmalaivallaan.
Ja säärin pitkin loikki se Päijäntehen poikki
ja parin askelion se saapui Lappihin. jne Jatko?
Löytyisikö koko laulu jostain nuotteineen ? En ole varma melodiasta, jonkinlainen mielikuva siitä on . Olisi kiva löytää se, kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä taitaa olla Felix Körlingin laulu "Det var en gång", joka Immi Hellénin sanoittamana tunnetaan meillä nimellä "Oli kerran" tai "Oli kerran vanha peikko".

Tämä suomenkielinen versio löytyy seuraavista:

ÄÄNITTEET
Satu Sopanen: Tuttirallaa (EMI 2008)
Åttopojat: Isin kanssa (2004)
Mukaralla: Humppeli romppeli (1997)

NUOTTIKOKOELMAT
Lauluaarteiden kirja (F-musiikki 2012)
Kultaiset koululaulut 70-luvulta nykypäivään (Tammi 2009)
Jos sull' lysti on (Lasten keskus 2008)
109 kitaralaulua (Fazer)
Suuri toimelaulukirja 9 (1991)
Lasten kultainen laulukirja. 1 (Fazer 1992)
Lasten oma laulukirja : sata laulua kotien ja lastentarhojen pienokaisille. 1 (Fazer 1979)

Heikki Poroila