Lapsuuden kirja kadoksissa. Siinä kerrottiin kahdesta pupusta, olivat ehkä sisaruksia keskenään. Nimi oli ehkä tyyliin ”Ruutin ja Nuutin talvi/ensilumi”…

Kysytty

Lapsuuden kirja kadoksissa. Siinä kerrottiin kahdesta pupusta, olivat ehkä sisaruksia keskenään. Nimi oli ehkä tyyliin ”Ruutin ja Nuutin talvi/ensilumi”. Kuvitus oli sinisävyinen, siinä pupulapset olivat ulkona, sininen hetki oli kuvattu kauniisti, työnsivät kielen ulos ja pyydystivät lumihiutaleita suuhunsa ja leikkivät kai lumileikkejä ja menivät sisälle. En muista mitään kummempaa juonessa olleen. Ois kiva lukea se omalle tyttärelle. Osaatteko auttaa? Oon ollu lapsi 90-luvulla.

Toinen kirja lapsuudestani, jota kaipaan, kertoi prinsessasta ja voikukasta. Linnassa oli äkeä puutarhuri, joka aina leikkasi tytön ihaileman keltaisen kukan pois, mutta lopulta kukka levisi niin, että niitä oli paljon ja prinsessa oli iloinen.

Vastaus

Vastattu

Hei,

kaksi mahdollista kanikirjaa löysin jotka voisivat tulla kysymykseen:

Marcus Pfisterin Hoppeli on kaunis kuvakirja pupuista ja talvesta. Siinä seikkailevat kylläkin Hoppeli ja sen äiti mutta kuvitus on kauniin sinisävyinen.

Toinen mahdollinen voisi olla Pirjo Telarannan Eetun ja Reetun ensilumi, joka taas kuulostaisi enemmän nimen perusteella kuvaamaltasi kirjalta.

Tuo toinen kirja voisi olla kirja nimeltä Keltainen kukka. Tekijänä Renate Schupp.

Vaara-kirjastoista kirjat löytyvät näitten linkkien takaa:

https://vaara.finna.fi/Record/vaarakirjastot.54298

https://vaara.finna.fi/Record/vaarakirjastot.36542

https://vaara.finna.fi/Record/vaarakirjastot.54154