Lapset (ja äiti) haluaisivat tanssia intiaanien sadetanssia. Löytyisikö hyllyjenne välistä tanssiohjeet?

Kysytty

Lapset (ja äiti) haluaisivat tanssia intiaanien sadetanssia. Löytyisikö hyllyjenne välistä tanssiohjeet?

Vastaus

Vastattu

Sadetanssin alkeita opettavaa kirjaa ei valitettavasti löytynyt. Mikäli intiaanit muuten kiinnostavat, Walt Disneyn Pikku Hiawatha -hahmosta löytyy lastenkirjoja. Ehkäpä jossakin niistä kerrotaan sadetanssista? (linkki hakutuloksiin Helmet Finnaan)

Mikäli sadetanssin opetteleminen videon avulla kiinnostaa, siihen löysin vinkkejä. Jos teillä on mahdollisuus käyttää DVD- tai Blu-ray-soitinta tai levyasemallista tietokonetta, Helmet-kirjastoista löytyy pari lasten DVD-elokuvaa, joissa tanssitaan sadetanssia:

Nokkela Majava (linkki Helmet Finnaan)

Fröbelin Palikat (linkki Helmet Finnaan)

Myös netistä löytyy paljon videoita ja kuvallisia ohjeita aiheesta suomeksi ja englanniksi. Esimerkiksi Yle Areenassa on katsottavissa 9.9.2024 asti Nellin ja Nooran sadetanssi. Kohdassa 5:13 tanssitaan sadetanssia. (linkki Yle Areenaan)