Lastenlaulu, jossa koira tekee luusta kakun ja kutsuu ystävät luokseen

Kysytty

Lapseni muistelee lastenlaulua, jossa koira tekee luusta kakun ja kutsuu ystävät luokseen. Kukaan ei kuitenkaan tule ja hän joutuu syömään kakkunsa itse. Mikähän laulu tämä voisi olla? Itse en omasta 80-luvun lapsuudestani tätä muista. Hän sanoo, että kuunteli laulua 6-vuotiaana, vuonna 2007, joten sen uudempi se ei kuitenkaan ainakaan ole.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Pikkukoiran synttärit -niminen laulu, jonka on säveltänyt ja sanoittanut Mirkka Liimatta. Se on julkaistu Loiskis-yhtyeen levyllä 5-vuotislevy vuonna 2005 ja Mirkka & Luis -yhtyeen levyllä Koiruuksia vuonna 2019.