Lapsena luin kirjaa, jossa oli poika nimeltä Perttu ja hänen vanhempansa pitivät juhlia ja joivat punaviiniä. Isä soitteli luuttua ja lopulta Perttu kävi…

Kysytty

Lapsena luin kirjaa, jossa oli poika nimeltä Perttu ja hänen vanhempansa pitivät juhlia ja joivat punaviiniä. Isä soitteli luuttua ja lopulta Perttu kävi piilottamassa sen luutun mehtään. Kirjassa oli joitain mustavalkoisia kuvia. Kannet olivat muistaakseni kellertävät. Onko tämmöistä kirjaa vai muistanko väärin?