Lapsena 1950-luvulla sain lahjaksi kirjan, jonka nimi oli "Piste, Ruutu ja Raita."

Kysytty

Lapsena 1950-luvulla sain lahjaksi kirjan, jonka nimi oli "Piste, Ruutu ja Raita." Nämä olivat joko sisaruksia tai ystäviä, joilla oli aina nämä tietynkuosiset vaatteet ja siksi ihmiset alkoivat kutsua heitä nimillä Piste, Ruutu ja Raita. Olisi hauska löytää kirja uudestaan, jos sitä mistään löytyisi enää.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Aagot von Troilin kirja Satu Pisteestä, Ruudusta ja Raidasta (Kuvataide, 1953).

Kirjaa ei ole PIKI-kirjastojen kokoelmissa, mutta voit tehdä siitä kaukolainapyynnön oman kirjastosi kautta.