Lapsella on minun kortillani lainassa kirja, jota ei voikaan nyt uusia. Olemme matkalla ja kirja on matkalukemisena eli emme pääse palauttamaan kirjaa, jonka…

Kysytty

Hei, lapsella on minun kortillani lainassa kirja, jota ei voikaan nyt uusia. Olemme matkalla ja kirja on matkalukemisena eli emme pääse palauttamaan kirjaa, jonka eräpäivä on tänään.

Vastaus

Vastattu

Pahoittelen, että kysymykseesi ei ole vastattu aiemmin. Mikäli ette ole kuukausikaupalla lomalla, ei ole mitään hätää. Jos kyse on lastenkirjasta, siitä ei mene myöhästymismaksuja, vaikka se palautuisikin myöhässä. Kirja kannattaa kuitenkin palauttaa loman jälkeen mahdollisimman pian. Aikuisen kortilla lainattu lastenkirja voi kuitenkin aiheuttaa lainauskiellon mikäli kirja on myöhässä yli 60 päivää. Yli 60 päivää myöhässä olevan kirjan vuoksi aikuisasiakas voi myös joutua maksamaan perintäkuluja.