Laitoin 3 viikkoa sitten kysymyksen liittyen vanhaan Helsingin keskustan ravintolaan. ONko näistä saatavissa jostain lähteestä tietoa, lähinnä milloin ollut…

Kysytty

Hei,

laitoin 3 viikkoa sitten kysymyksen liittyen vanhaan Helsingin keskustan ravintolaan. ONko näistä saatavissa jostain lähteestä tietoa, lähinnä milloin ollut toiminnassa jne?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joistakin ravintoloista on kirjoitettu historiikkeja. Lähinnä kyseessä ovat vanhat ravintolaklassikot, kuten Sea Horse, Salve, Kappeli, Botta jne. Helmet-haussa ravintolahistoriikkeja voi etsiä vakkapa hakusanoilla "ravintolat historia" https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sravintolat%20historia__Ori…

Jo lopetetuista jonkin aikaa vaikuttaneista ravintoloista ja baareista on hankalampaa löytää tietoa. Googlaten pääsee alkuun. Vanhemmista ravintoloista voisi ehkä kysyä Hotelli ja ravintolamuseon tietopalvelusta Kokoelmat ja tietopalvelu - Hotelli- ja ravintolamuseo (hotellijaravintolamuseo.fi)

Patentti- ja rekisterihallituksen yrityshausta voi onnistua löytämään tietyn yrityksen aloitus- ja lopetuspäivän. Ravintolan taustalla olevan yrityksen nimi voi tosin olla muu kuin itse ravintolan nimi, mutta jonkinlaisia tuloksia sillä näyttäisi saavan: https://virre.prh.fi/novus/companySearch?execution=e3s1