Lainasin Walter Scottin kirjan. En muista kirjan nimeä? Kirja kertoo enlantilaisesta pojasta, jonka isän veli pääasiassa kasvattaa. Hänet lähetetään sotilaaksi…

Kysytty

Lainasin Walter Scottin kirjan. En muista kirjan nimeä? Kirja kertoo enlantilaisesta pojasta, jonka isän veli pääasiassa kasvattaa. Hänet lähetetään sotilaaksi. Hänestä tuli upseeri,evestiksi? Nuorukainen lähtee tapaamaan sukulistaan setää tai kaunaisemapaa sukua Vanhaan skottilaiseen linnaan. Linnassa asuu linnanherra ja hänen tyttärensä Rose. Rose rakstuu upseeriin. Nuori upseeri lähtee etsimään linnanherralta varastettua karjaa ja joutuu tekemisiin skotti kapinallisten kanssa. Siellä hän rakstuu päälikön sisareen Floraan. Flora hylkää kosinnan. Kun hän yrittää palata Englantiin, hän joutuu monenlaisiin seikkailuihin. Lopulta hänet vapautetaan syyteistä ja hän rakstuu Roseen. Kirja on kirjoitettu 1800luvulla. Mikä on kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Walter Scottin kirjassa Waverley päähenkilö rakastuu kahteen naiseen, Roseen ja Floraan.

"Kirjailija Walter Scottin esikoiseos kertoo kunniallisesta englantilaisesta herrasmiehestä Edward Waverleystä. Tarina keskittyy aikaan juuri ennen jakobiittikapinoita, jolloin Waverley valitsee urakseen armeijan.

Upseerikoulutuksensa aikana Waverley käy kylässä ystäviensä luona Skotlannissa. Skotlannissa häntä kohdellaan hyvin, mutta hän joutuu punnitsemaan uudelleen aikaisempia käsityksiä kotimaastaan. Waverleyä liehitellään molemmille puolille kapinoita, ja hän vielä rakastuu kahteen naiseen samaan aikaan. Hänen on valittava naisensa - ja puolensa."   kirja.elisa.fi