Lainasin toisella paikkakunnalla vuonna 1984 tai 85 kirjan kirjastosta jonka haluaisin lukea uudelleen. En muista kirjailijaa enkä kirjan nimeä. Voisinko…

Kysytty

Lainasin toisella paikkakunnalla vuonna 1984 tai 85 kirjan kirjastosta jonka haluaisin lukea uudelleen. En muista kirjailijaa enkä kirjan nimeä. Voisinko tiedustella sieltä lainaushistoriaa? Tai onko mahdoton tehtävä löytää kirjaa josta on hyvin vähän tieoja?

Vastaus

Vastattu

Kirjastot eivät tallenna asiakkaiden lainaushistoriaa. Et siis voi kysellä kirjastoista omia vanhoja lainatietojasi. Ainoa keinosi on se, että yrität kerätä muististasi mahdollisimman paljon kirjaan liittyviä muistikuvia. Jos saat tietoja ja muistikuvia kerättyä, kokoa ne uudeksi kysymykseksi ja lähetä meille uusi kysymys. Ehkä joku keksii kirjan vähistäkin tiedoista. Voit myös yrittää muistella, keskustelitko aikoinasi kirjasta jonkun kanssa.  Olisiko joku tuttavasi mahdollisesti lukenut saman kirjan?  Hän saattaisi auttaa muistamaan.