Lainasin oivan lastenlauluklassikkoja täynnä olevan levyn, Finnlevyn Mörri-Möykyn toivekonsertti -kokoelman. Mutta koska kansitekstit ovat hyvin suppeat (kuten…

Kysytty

Lainasin oivan lastenlauluklassikkoja täynnä olevan levyn, Finnlevyn Mörri-Möykyn toivekonsertti -kokoelman. Mutta koska kansitekstit ovat hyvin suppeat (kuten kokoelmalevyissä usein), herää kuunnellessa joukko hupsuja kysymyksiä, jotka varmaankin selviäisivät alkuperäisäänitteiden kääreistä. Esimerkiksi: kuka soittaa bassoa nimikkoraidalla 3. Mörri-Möykky (1976 Finnlevy; esitt. ryhmä Tapiolan yhteiskoulun oppilaita, joht. Erkki Pohjola, sov. N. Johansson)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkuperäisäänitettä kääreineen ei HelMet-kirjastoista löydy.

Yleisradion Fono-tietokannassa (http://www.fono.fi/ ; vapaasti verkossa käytössä) on tarkat tiedot Yleisradion äänilevystön äänitteistä. Tästä tietokannasta löytyy lainaamasi albumi (Mörri-Möykyn toivekonsertti : 27 toivottua lastenlaulua, Finnlevy 1988), jolla on Tapiolan Yhteiskoulun oppilasryhmän esittämänä ja Erkki Pohjolan johtamana kappale Mörri-Möykky, jonka on säveltänyt Marjatta Pokela ja sovittanut Nacke Johansson. Enempää tietoja ei sielläkään ole. Vuodelta 1976 olevaa Mörri-Möykkyä ei Fonosta löydy.

Warner Music Finlandista, johon Finnlevy liitettiin 1990-luvun alussa, kehotettiin kysymään tekijänoikeusjärjestö Gramexista. Sieltä taas kerrottiin, että heillä kyllä on rekisteri jossa on kaikkien julkaisujen esittäjät ja muut tekijät (vain niminä, henkilön tekijyysluonnetta ei mainita eli ei mainita soittaako ja mitä soittaa vai laulaako vai jotakin muuta), mutta se ei ole julkinen rekisteri – ja kehottivat kysymään Warner Music Finlandista.

Kysyjä voi yrittää vielä tiristää Warnerilta tietoja, yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.warnermusic.fi/contact/