Lainasin Ana Mendezin Rakas Che kirjan. Kirja oli kovakantinen. Voiko kirjan korvata pehmeäkantisella?

Kysytty

Hei. Lainasin Ana Mendezin Rakas Che kirjan. Kirja oli kovakantinen. Voiko kirjan korvata pehmeäkantisella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa kirjan korvaamisesta samalla kirjalla pitäisi aina sopia erikseen kirjan omistavan kirjaston kanssa. Yleisesti ottaen pehmeäkantisella kirjalla ei voi korvata kovakantista kirjaa, sillä pehmeäkantinen versio ei vastaa kovakantista kirjaa vaan on sekä hinnaltaan halvempi että yleensä materiaaliltaan vähemmän kestävä kuin kovakantinen kirja.